صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

بیلیارد را بهتر بشناسید!

سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۲:۳۸ ب.ظ

با سلام به شما دوستان و مطالعه‌کنندگان این مقاله امیدواریم حال دلتان خوب باشد و روزگار بر وفق مراد شما عزیزان بگردد.

 امروز قصد داریم تا ورزش محبوب جوان‌ها را به شما معرفی کنیم ورزشی که اغلب مردم جهان آن را انجام می‌دهند و نیازی نیست تا حتما تناسب اندام در آن داشته باشید.

 عموماً در ایران به‌ع نوان یک تفریح به این ورزش  نگاه می‌کنند، امروز قصد داریم تا بیلیارد را به شما معرفی کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

اگر بخواهیم بیلیارد را برای شما تعریف کنیم باید بگوییم که این ورزش نوعی بازی محسوب می‌شود که در فضایی سر پوشیده بر میز مستطیلی با سه یا پانزده گوی و میله‌ای چوبی بازی می‌شود و جالب است بدانید که بیلیارد که این روزها در ایران بازی می‌شود از کشور همسایه روسی گرفته شده ‌است و حتی نام ‌های آن نیز روسی می‌باشد مثلاً هر یک از گوی‌ها را ما در بیلیارد ایران شار یعنی گوی روسی می‌خوانیم.

 این ‌که این بازی از کجا به جهان معرفی ‌شده دقیقاً مشخص نیست اما در فرانسه نوعی بیلیارد در قرن شانزدهم رواج داشت و پیش ‌از آن نیز این بازی معمول بوده ‌است و شاید جالب باشد برایتان که بدانید اوج این بازی در انگلستان در زمان نویسنده و فیلسوف بزرگ شکسپیر بوده ‌است .

این ورزش تا چند سال پیش جزو ورزش ثروتمندان و افراد متمول به حساب  می‌آمد که با راه‌اندازی باشگاه‌های بیلیارد در سرتاسر کشور و حتی در سرتاسر جهان حالت عمومی به خود گرفت .

شاید جالب باشد برای شما که بدانید پارچه‌ای که روی میز بیلیارد قرار می‌گیرد در قدیم ‌الایام از جنس نمد بوده ‌است اما امروزه از جنس پشم ‌شیشه یا پشم معمولی است .

رنگ این پارچه سبز رنگ است و این به آن خاطر است که ادای احترامی باشد به افرادی که این بازی را در سالیان دور بر روی چمن برگزار می‌کردند، اما شما می‌توانید هر رنگی دلتان می‌خواهد را بر روی آن میز قرار دهید.

 توپ بیلیارد نیز خیلی جالب است در قدیم این توپ‌ها باید از عاج ترکیبات دیگر و خاک رس ساخته می‌شد اما امروزه کاملاً قصه عوض شده و توپ‌های آسیایی از رزین‌های پلی استر ساخته می‌شوند و این باعث می‌شود که برای تولیدات ارزان‌تر باشند.

 توپ‌های بیلیارد از نظر اندازه طراحی و تعداد در هر نوع بازی متفاوت هستند.

 این اتفاق دقیقاً در چوب بیلیارد نیز صدق می‌کند بازی بیلیارد معمولاً توسط میله‌های چوبی که نام آن‌ها کیو است انجام می‌شود.

 کیو ‌های مرغوب معمولاً دو تکه و جنس چوب‌های جنگلی مانند افرا هستند و افرادی که قصد بازی اسنوکر را دارند معمولاً از چوب زبان‌گنجشک استفاده می‌کنند.

 اندازه مورد استاندارد چوب بیلیارد چیزی حدود یک متر و چهل و هفت سانتی‌متر باید باشد و اجزای تشکیل‌دهنده آن شامل نوک بدنه و دسته است .

از دیگر ادوات این ورزش می‌توان به رک و گچ اشاره کرد.

 راک همان مثلث فلزی شکلی است که برای مرتب کردن توپ‌ها استفاده می‌شود و گچ هم همان وسیله‌ای است که به سر و نوک چوب‌ها زده می‌شود تا ضربه زننده بتواند چسبندگی بهتری را به توپ‌ها بزند.

شما برای انجام دادن این ورزش نیازی ندارید تا حتما لباس ورزشی یا ست ورزشی  یا نیم ‌تنه ورزشی و یا از این قبیل ادوات را داشته باشید بلکه  شما با لباس‌های معمولی خود نیز می‌توانید به سالن‌های بیلیارد اطراف منزل خود رفته و این بازی را به ‌صورت انفرادی یا با دوستان خود انجام دهید.

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۶
amir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی