صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

۱۰ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

وقتی در هر نوع فعالیت تناسب اندام شرکت می کنید، متوجه خواهید شد که احساس می کنید روحیه بهتری دارید. اگر نمی دانید چه کاری انجام دهید یا چگونه شروع کنید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله نکات زیادی در مورد تناسب اندام ارائه می شود که می توانید بلافاصله از آنها استفاده کنید.

 

یک راه واقعا خوب برای تناسب اندام، ثبت نام در کلاس دوچرخه سواری است. بیشتر باشگاه‌های ورزشی معمولاً کلاس‌های دوچرخه‌سواری ارائه می‌دهند و راه بسیار خوبی برای خوش اندام شدن و ملاقات با مردم هستند. مربیان شما را تحت فشار قرار می دهند و معمولاً موسیقی عالی پخش می کنند که دوچرخه سواری را لذت بخش تر می کند.

 

برای اینکه بیشترین بهره را از تمرینات قلبی خود ببرید، تمرینات اینتروال را امتحان کنید. دو دقیقه تا جایی که می توانید سریع بروید و سپس یک دقیقه استراحت کنید. با بالا و پایین بردن ضربان قلب به این صورت، تمرین شما به حداکثر می رسد، به این معنی که آن کالری ها سریعتر از همیشه سوزانده می شوند.

 

اگر ورزش می کنید، مطمئن شوید که بدن خود را تا آنجا که ممکن است هیدراته کنید. آب بسیار مهم است، زیرا به بازیابی مایعاتی که هنگام ورزش یا وزنه برداری از دست داده اید کمک می کند. علاوه بر این، بلافاصله پس از بازگشت به خانه دوش بگیرید تا باکتری های اضافی روی پوست خود را از بین ببرید.

 

دویدن یک راه فوق العاده و موثر برای رسیدن به اندام است، اما همچنین می تواند منجر به خستگی شدید ماهیچه ها و فرسودگی شود. به مدت یک هفته از هر دو ماه، میانگین طول و شدت دویدن های معمولی خود را به نصف کاهش دهید. این دوره استراحت به بدن شما اجازه می دهد تا به طور موثرتری خود را ترمیم کند و از آسیب های مزمن دویدن جلوگیری کند.

حتما در هنگام دویدن از کفش و لباس ورزشی مناسب استفاده کنید.

 

برای اینکه واقعاً پاهای عالی داشته باشید، کمی بلند کردن ساق پاهای ایستاده و نشسته را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید. با انجام هر دو حالت نشسته و ایستاده، هر دو دسته از عضلات پاها را تمرین دهید. افزودن این موارد به تمرینات ورزشی خود نه تنها پاهای شما را عالی جلوه می دهد، بلکه به شما امکان می دهد نتایج بهتری نسبت به سایر تمرینات پا داشته باشید.

 

بدن شما تنها چیزی نیست که باید در طول تمرینات تمرین کنید، بلکه باید مغز خود را نیز تمرین دهید. از این گذشته، این مسئول سیستم عصبی مرکزی شماست که وظیفه دارد به ماهیچه ها بگوید چه زمانی منقبض شود. برای انجام این کار، سعی کنید روی یک پا بایستید، چمباتمه بزنید و با دست دیگر خود زمین را لمس کنید. حدود 2 ست 10-12 تکراری برای هر پا انجام دهید.

 

اگر ورزش در طول هفته برای شما واقعاً دشوار است یا اصلاً آن را انجام نمی دهید، می توانید با اضافه کردن دو جلسه 20 دقیقه ای هوازی یا وزنه برداری به برنامه هفتگی خود از بیماری پیشگیری کنید. این مقدار کم ورزش می تواند به شما کمک کند تا از روزهای بیماری جلوگیری کنید.

 

امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

 

 سپاس که تا پایان با م همراه بودید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۷:۳۳
amir

 

اگر ایده تناسب اندام باعث می شود که شما عرق سرد بکنید، این مقاله برای شما مناسب است. این مقاله چندین نکته عالی برای تبدیل تناسب اندام به تجربه ای لذت بخش برای هر سطحی از شرکت کنندگان ارائه می دهد. حتی اگر سال‌هاست که ورزش می‌کنید، می‌توانید ایده‌های عالی را در اینجا پیدا کنید.

 

هنگام طراحی یک رژیم تناسب اندام مهم است که سطح فعالیت خود را در محل کار در نظر بگیرید. این امر به ویژه در آغاز بسیار مهم است. اگر تمام روز روی پاهای خود کار می کنید، ممکن است پیاده روی برای شما بسیار آسان باشد، اما اضافه کردن چند مایل بیشتر به کل روزانه می تواند پاهای شما را بکشد. از سوی دیگر، اگر تمام روز پشت میز بنشینید، سطح تناسب اندام عمومی شما پایین خواهد بود و چیزی به سادگی یک یا دو مایل پیاده روی می تواند راه بسیار خوبی برای شروع فعالیت شما باشد.

 

اگر می خواهید شکمی صاف داشته باشید، نه تنها باید کرانچ انجام دهید، بلکه باید به تمرینات کاردیو نیز اضافه کنید. کیک بوکسینگ یک تمرین هوازی عالی است که به تقویت قسمت میانی شما کمک می کند. این ضربات قدرتمند به عضلات شکم شما یک تمرین عالی می دهد. تکواندو نیز یک تمرین قلبی شکمی عالی است.

 

یک نکته عالی برای کمک به تناسب اندام، خرید یک مخلوط کن است. گاهی اوقات خوردن میوه ها یا سبزیجات به اندازه کافی سخت است و با مخلوط کن می توانید همه آنها را یکجا مصرف کنید. شما می توانید شیک های پروتئینی سفارشی خود را با افزودن هر ماده ای که می خواهید بسازید.

 

در تمرینات خود زیاده روی نکنید یا برای انجام یک برنامه ورزشی که برای شما خیلی شدید است عجله نکنید. این یک دستور العمل برای فاجعه است و شما در نهایت به خود آسیب خواهید رساند. آهسته شروع کنید و به تمرینات شدیدتر برسید. با قوی‌تر شدن، میزان انجام کارتان را افزایش دهید تا بهترین نتایج را ببینید.

 

چند بار در هفته حدود نیم ساعت پیاده روی کنید. این کار باعث افزایش تراکم استخوان شما می شود که تحمل وزن را آسان تر می کند. این برای هر کسی که مجبور است به طور منظم چیزهایی را بلند کند و همچنین برای کسانی که تمرین با وزنه را شروع کرده است مفید است. افراد مسن نیز می توانند از تراکم استخوان بیشتر بهره مند شوند.

 

حدود یک ماه طول می کشد تا بدن با تغییرات سبک زندگی سازگار شود. به همین دلیل توصیه می شود برای ترک یا یادگیری یک عادت جدید به مدت 30 روز کاری را متوقف یا شروع کنید. بنابراین اگر حداقل یک ماه به فعالیت های خود ادامه دهید، در مسیر ایجاد یک تغییر بزرگ در سبک زندگی خود خواهید بود.

 

اگر تمرینات یکسانی را در کسری از زمان عادی خود انجام دهید، می توانید با سرعت بیشتری عضله سازی کنید. ماهیچه های شما باید سخت تر کار کنند و استقامت شما بهبود می یابد. به عنوان مثال، اگر تمرین شما معمولاً 30 دقیقه طول می کشد، دفعه بعد سعی کنید آن را سه دقیقه سریعتر انجام دهید.

 

همیشه ابتدا خود را گرم کنید. ماهیچه ها وقتی گرم هستند می توانند قدرت بسیار بیشتری تولید کنند. معمولاً پاها و بازوها خنک‌تر از ناحیه تنه شما هستند و گرم کردن آنها قبل از رسیدن به برنامه اصلی ورزشی باعث می‌شود که خون به سمت عضلات شما جریان یابد. این بدان معناست که می توانید تمرین قوی تری داشته باشید.

از لباس ورزشی و ست ورزشی مناسب برای ورزش استفاده کنید تا در حین تمرین دچاره کلافگی و ناراحتی نشوید.

 

یک نکته عالی برای تناسب اندام این است که آمار خود را اغلب اندازه گیری کنید. شما باید حداقل هر چهار هفته یکبار اندازه دور کمر، چربی بدن یا متغیرهای دیگر را اندازه گیری کنید. این به شما نتایجی را نشان می دهد که آموزش شما به شما داده است و انگیزه بیشتری برای دستیابی به اهدافتان در شما ایجاد می کند.

 

با خواندن این مقاله شما در حال حاضر از اکثر مردم جلوتر هستید. اکثر مردم حتی هرگز از مبل پیاده نمی شوند و بسیاری از کسانی که این کار را انجام می دهند، برای به حداکثر رساندن تلاش خود با مطالعه وقت نمی گذارند. با اطلاع رسانی صحیح خود، اکنون حتی آمادگی بیشتری برای شروع یک زندگی جدید و بهتر دارید.

 

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۷:۲۸
amir

 

حفظ آمادگی جسمانی با افزایش سن برای داشتن یک زندگی سالم طولانی مهم است. با بالا رفتن سن، استخوان‌های شما ضعیف‌تر می‌شوند و در برابر شکستگی آسیب‌پذیرتر می‌شوند. تناسب اندام به قوی نگه داشتن استخوان های شما کمک می کند و بدن شما می تواند سریعتر از صدمات بهبود یابد. این مقاله ایده های خوبی برای حفظ تناسب اندام تا سال های طلایی به شما می دهد.

 

مهم نیست که جنسیت شما چیست، همچنان باید تمرینات قدرتی را به عنوان بخشی از برنامه ورزشی خود انجام دهید. لازم نیست نگران افزایش حجم و ظاهری شبیه یک بدنساز باشید، مگر اینکه فعالانه برای این نتیجه تلاش کنید. این نوع ساخت‌ها یک شبه اتفاق نمی‌افتند و یک فرد معمولی به آن ساخت‌ها دست نخواهد یافت.

 

با ثبت نام در کلاس تناسب اندام در باشگاه ورزشی محل خود، مسئولیت پذیری را به خود هدیه دهید. با داشتن مکان، زمان و افرادی که بتوانید روی آنها حساب کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که به آن پایبند باشید. این به چیزی تبدیل می شود که شما مشتاقانه منتظر آن هستید و از انجام آن لذت می برید.

 

به منظور بهبود سطح تناسب اندام هنگام دوچرخه سواری، دوچرخه سواری را فقط با یک پا امتحان کنید. مزیت این کار این است که شما می توانید روی بخش مهم سکته پای خود تمرکز کنید، یعنی توزیع یکنواخت حجم کار در بین تمام عضلات پای خود. این کار پای شما را برای حرکت بالا تمرین می دهد و به عضلات کوچکتر و کوچکتر اجازه می دهد تا تمرین بیشتری داشته باشند.

 

هنگام ورزش، حتما کفش های راحت و مناسب بپوشید. پوشیدن کفش‌های خیلی تنگ، خیلی بزرگ یا فشار ناخوشایند به هر ناحیه از پای شما باعث وقفه در برنامه تمرینی شما می‌شود و حتی می‌تواند باعث آسیب شود. بسیاری از کفش‌های ایروبیک و تمرینی متقاطع پشتیبانی کافی برای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی را فراهم می‌کنند ,و همچنین از لباس ورزشی و ست ورزشی مناسب در حین ورزش استفاده نمایید.

 

فصل تعطیلات می تواند برنامه تمرینی شما را خراب کند. اگر برنامه ای ایجاد کنید به شما کمک می کند در مسیر خود بمانید. برنامه تعطیلات خود را ارزیابی کنید و تعیین کنید که چقدر زمان برای ورزش کردن در دسترس دارید. این به شما کمک می کند تا در طول فصل تعطیلات شلوغ خوش اندام باشید.

 

 

یک نکته عالی برای حفظ انگیزه شما برای انجام جلسات ورزشی این است که از قبل به مربی خود پول پرداخت کنید. اگر پول پرداخت کرده باشید، تمایل بیشتری به ادامه جلسات تمرینی خود خواهید داشت. شما نمی خواهید پول خود را هدر دهید اما آن را دنبال نکنید. از آنجایی که مربی شما قبلاً دستمزد گرفته است، دلیلی برای ورزش کردن به شما می دهد.

 

یک راه عالی برای ایجاد استقامت و تناسب اندام، دویدن از تپه های بالا و پایین است. تپه ها به دلیل مسافت و شیب تند بسیار چالش برانگیز هستند. یک راه خوب برای دویدن از تپه بالا نگه داشتن سر و تمرکز بر بالای تپه است.

 

زمانی که کشش می دهید، باید در نظر داشته باشید که حدود دو برابر بیشتر از ماهیچه های انعطاف پذیر برای کشش عضلات سفت صرف کنید. دلیل اینکه باید این کار را انجام دهید این است که باید در تمام قسمت های بدن انعطاف پذیری داشته باشید. در غیر این صورت احتمال آسیب دیدگی بیشتر است. برای مردان، این نواحی اغلب شامل شانه‌ها، همسترینگ و کمر است.

 

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، حفظ آمادگی جسمانی با افزایش سن برای داشتن یک زندگی سالم طولانی مهم است. با افزایش سن، استخوان‌ها شکننده‌تر می‌شوند و بهبودی از آسیب‌ها را سخت‌تر می‌کنند. توصیه های این مقاله را برای کمک به حفظ تناسب اندام خود با افزایش سن و حفظ سلامت و استحکام استخوان های خود به کار ببرید.

 

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۷:۲۲
amir

با سلام خدمت شما دوستان و مطالعه‌کنندگان این مقاله امیدواریم حال دلتان خوب باشد و روزگار بر وفق مراد شما بچرخد ، در مقاله قبلی برند لباس ورزشی تیم‌های فوتبال لیگ برتری کشورمان را به شما معرفی کردیم و حالا قصد داریم تا در این مقاله به بررسی برندهای بهترین تیم‌های فوتبال دنیا بپردازیم پس لطفاً تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید .

کیت‌های ورزشی تیم‌های فوتبال هر روز درحال پیشرفت هستند و تکنولوژی‌های خاصی در آنها استفاده می‌شود .

از راحتی پارچه و سبک بودنش تا تکنولوژی های خاص  دیگر ...

این کمپانی‌ها به ‌قدری در این زمینه در حال پیشرفت هستند که در بقیه ادوات ورزشی تولیدی خود نیز هر روز دنیا را شگفت ‌زده می‌کنند.

 طراحی ‌های خاصی در این لباس‌ها استفاده می‌شود که بسیار چشم ‌نواز است و در دیگر البسه ورزشی مانند ست ورزشی زنانه ،نیم ‌تنه ورزشی ، تیشرت ورزشی زنانه برای بانوان و البسه مورد نیاز آقایان نیز از این تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند .

این کمپانی‌ها با یکدیگر در رقابت هستند تا بتوانند قراردادی مناسب با مشهورترین تیم‌های فوتبال جهان ببندند تا بیشتر دیده شوند و فروش بالاتری داشته باشند.

 حالا بیایید با هم مرور کنیم که سرشناس‌ترین تیم‌های فوتبال جهان از کدام برند و کمپانی برای البسه خود استفاده می‌کنند .

  • رئال مادرید

مادریدی ها  سال‌هاست که به برند آدیداس وفادار هستند  و الحق و الإنصاف آدیداس نیز در طراحی لباس رئال کم نگذاشته و درجه یک ترین و زیباترین لباس‌ها را همیشه در اختیار این باشگاه بزرگ قرار داده و جالب است بدانید که رئال همیشه در صدر فروش لباس‌های ورزشی دنیا بوده و این یعنی سودی بسیار زیاد برای هر دو طرف .

  • اینتر

باشگاه اینتر همیشه لباس‌های جذابی داشته‌است و در چند سال گذشته با برند مطرح نایکی قرارداد بسته است  و نایکی با طراحی‌های فوق‌العاده خود توانسته تا فروش این لباس را در سراسر دنیا چند برابر کند .

  • بایرن‌مونیخ

 بایرن‌مونیخ سال‌هاست که به برند آدیداس وفادار است و توانسته تا فروش قابل‌توجهی در دنیا نیز داشته باشد ما ایرانی‌ها به‌ خاطر حضور علی کریمی و علی دایی و وحید هاشمیان در بایرن‌مونیخ احساس خاصی به این تیم داریم و همیشه البسه این باشگاه در ایران پرطرفدار و پرفروش بوده‌ است .

  • بارسلونا

بارسلونا نیز سال‌هاست با برند نایک قرارداد دارد و این برند لباس‌های خارق‌العاده‌ای برای این باشگاه طراحی می‌کند و الحق و الإنصاف لباس‌های بارسلونا همیشه جزو جذاب‌ترین و شیک‌ترین لباس‌های ورزشی فوتبال دنیا بوده‌است .

  • لیورپول

لیورپول نیز بعد از مدت‌ ها قرارداد خودش را با نیو بالانس قطع کرد و به سراغ نایک رفت و این کمپانی نیز برای این باشگاه سنگ تمام گذاشت فروش لباس این باشگاه در سراسر دنیا به‌ خاطر حضور محمد صلاح چند برابر شده و جذابیت بصری لباس لیورپول به فروش دوچندان این مجموعه کمک کرده‌ است .

  • منچستر یونایتد

نزدیک به ده سال می‌شود که منچستریونایتد باباش با برند معروف آدیداس درحال همکاری است و این برند کیت‌های مختلفی را برای این باشگاه طراحی کرده و انصافاً در زیبایی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته ‌است. هرچند که افراطی‌های منچستریونایتد علاقه‌مند به بازگشت برند نایکی به این باشگاه هستند اما آدیداس واقعاً لباس‌های زیبایی برای منچستر طراحی کرده و فروش این لباس‌ها در سراسر دنیا بسیار زیاد است مخصوصاً از زمانی‌که رونالدو به این باشگاه برگشته‌ است .

  • پاریس

 پاریس نیز واقعاً لباس‌های جذاب و زیبایی دارد و انصافاً این باشگاه در فروش فوق‌العاده بالای لباس خود توانسته‌است به موفقیت بسیار  زیادی برسد، مخصوصا  از زمانی‌ که لیونل مسی به این باشگاه پیوسته فروش این البسه چند برابر شده. برند نایکی توانسته در طراحی البسه این باشگاه پیشتاز باشد و امسال قراردادی با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بسته و فروش قابل‌توجهی نیز تا این‌جای سال داشته‌است .

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات جالبی را در اختیار شما عزیزان در خصوص لباس و کیت‌های ورزشی تیم‌های فوتبال قرار داده باشیم .

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۶:۱۹
amir

با سلام خدمت شما همراهان و مطالعه‌کنندگان این مقاله امیدواریم که حال دلتان خوب باشد و روزگار بر وفق مراد شما بگردد.

 در این مقاله قصد داریم تا در در مورد برند لباس‌های لیگ برتری در فصل جدید فوتبال با شما گفتگو کنید و آن‌ها را به شما معرفی کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

با شروع فصل جدید رقابت‌ها ،تیم‌ها از لباس‌های خود رونمایی کردند و شرکت‌هایی که البسه تیم‌ها را آماده و طراحی کرده‌اند آن‌ها را در معرض دید عموم قرار داده‌اند و هواداران می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مخصوص این کمپانی‌ها لباس تیم مورد علاقه خود را خریداری کنند.

 طبق هر سال بعضی از لباس‌ها واقعاً زیبایی و طراحی منحصر به ‌فردی دارد و بعضی از لباس‌ها واقعاً از لحاظ بصری  و کیفیت در سطح بسیار پائینی قرار دارد که جای تفکر دارد که چرا در لیگ حرفه‌ای فوتبال قدرتمندترین تیم حال حاضر آسیا باید چنین البسه‌ای وجود داشته باشد ، اجازه دهید در ادامه برندها و تیم‌ های استفاده‌کننده از برندها را به شما معرفی کنیم .

  • آلشپورت

طبق روال هر سال آلشپورت این برنده نه ‌چندان جالب آلمانی در لیگ ما حضور دارد و اتفاقاً اسپانسر البسه ورزشی تیم‌ های مهمی نیز می‌باشد.

 پرسپولیس طبق روال چند سال گذشته‌اش باز از لباس ورزشی آلشپورت استفاده می‌کند.

 نساجی قائمشهر و گل‌گهر سیرجان ، مس کرمان  نیز از این برند برای فصل جدید خود رونمایی کردند.

  • مجید

تیم ‌های صنعتی فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و سپاهان اصفهان نیز این فصل از برند مجید که اسپانسر اصلی لباس تیم ‌ملی در جام‌جهانی پیش رو نیز می‌باشد استفاده می‌کنند و تمام ست ورزشی و کیت های تمرینی خود را از این برند تامین میکنند.

  • یوسف

برند یوسف نیز امسال توانسته در این رقابت از بقیه رقبا  پیشی بگیرد و بیشترین سهم را در تیم‌های لیگ برتری داشته باشد.

 تیم‌های نفت مسجدسلیمان ،هوادار تهران، استقلال تهران، پیکان و همچنین باشگاه مس رفسنجان از این برند استفاده می‌کنند .

  • استارت

استارت نیز اسپانسر تیم‌های تراکتور و مس کرمان و ملوان شده‌ است .

تیم‌های صنعت نفت آبادان و همچنین آلومینیوم اراک هم از دو برند دیگر استفاده می‌کنند .

امیدواریم برندهایی که در لیگ برتر ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند از کیفیت و طراحی زیبا و بالایی برخوردار باشند چرا که در فوتبال روز دنیا هر روز شاهد تکنولوژی ‌های جدید در البسه ورزشی هستیم و طراحی‌های خارق‌ العاده‌ای که بسیار چشم‌ نواز است.

 در مقاله بعدی به سراغ برترین تیم ‌های جهان که در حال حاضر از چه برندی  استفاده می‌کنند خواهیم رفت.

سپاس که با ما تا پایان این مقاله همراه بودید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۶:۰۶
amir

با سلام خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی، بسیار خوشحال و خرسندیم که می‌توانیم با یک مقاله‌ ی دیگر در خدمت شما عزیزان باشیم، امروز قصد داریم تا در مورد ورزش اول و باستانی کشورمان یعنی کشتی پهلوانی با شما عزیزان گفتگو کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

ورزش زورخانه‌ای یا ورزش باستانی کشور ما به مجموعه حرکاتی گفته می‌شود که در گود زورخانه به‌ همراه آواز و نواز و کوبش مرشد صورت می‌گیرد که نام دیگر این ورزش کشتی پهلوانی نیز می‌باشد .

این ورزش ریشه‌اش گفته می‌شود به حضرت امیر المؤمنین علی‌بن‌ابیطالب می‌رسد و روش امروزی ‌اش به هفت ‌صد سال قبل برمی‌گردد که توسط پهلوان نامی ایران پوریای ولی به این شکل سازوکار گرفته ‌است .

این ورزش آداب و سنن خاص خودش را دارد و اصل مهم در این ورزش جوانمردی افتادگی است ، مقتدا و الگوی این ورزش کسی جز حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نیست و تمام ورزشکاران این ورزش باستانی از قدیم‌الایام تا کنون به ایشان اقتدا کرده‌اند و از منش ایشان پیروی نموده‌اند .

به ‌خاطر حرکات سنگین با میل کباده و دیگر فعالیت‌هایی که در گود زورخانه انجام می‌شود ورزشکاران این رشته ورزشی از بدن‌های بسیار قدرتمند و تراشیده‌ شده برخوردار هستند.

این  ورزش در تناسب اندام و داشتن بدنی تنومند و خوش‌اندام می‌تواند به شما کمک شایان کند.

 اما نکته جالب‌تر در این ورزش حکایت همان ضرب‌المثل است که درخت هرچه پربارتر افتاده‌تر!

 در این ورزش هر چقدر شما بدنتان نیرومندتر شود و بتوانیم در مسابقات کشتی آن به پیروزی برسید و اصطلاحاً بازوبند پهلوانی شهر یا کشور را بر دست بزنید افتاده‌تر و فروتن فروتن تر خواهید شد .

این ورزش تنیده ‌شده با موسیقی و ضرب است و موسیقی و ضرب را نمی‌توان هرگز از آن جدا کرد و در اشعار گفته ‌شده که همراه با ضرب توسط مرشد زده می‌شود اکثراً مدح حضرت علی‌بن‌ابیطالب و دیگر ائمه شیعه است .

یکی دیگر از آداب زیبا و جالب ورزش باستانی ایران گلریزان است که در زورخانه‌ها توسط پیش‌کسوتان و پهلوان‌ها انجام می‌شود و برای افراد مستمند نیازمند پول جمع می‌شود تا مشکل آن‌ها را حل نمایند .

اگر شما نیز علاقه‌مند به این رشته ورزشی هستید می‌توانید به یکی از زورخانه‌های اطراف خود مراجعه کرده و با پرس ‌و جو در کلاس‌های آموزش ورزش باستانی ثبت‌نام کنید.

 تجهیزات این رشته نیز معمولاً در خود زورخانه‌ها وجود دارد و فقط شما باید لباس ورزشی مورد نیاز را تهیه کرده و با یک یا علی گفتن وارد گود شوید.

 ورزش باستانی ایران گستره بسیار بیشتر از این مطالبی که ما در این مقاله عنوان کردیم دارد و پهلوان‌های نامی همچون غلامرضا تختی، پوریای ولی و غیره را به‌ عنوان نمادهای خود می‌شناسد.

 اگر شما قصد بهتر شناختن این ورزش را دارید می‌توانید با مراجعه به زورخانه یا صفحه ویکی‌پدیا اطلاعات بیشتری درمورد این ورزش به دست بیاورید.

 امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در مورد ورزش اول کشور عزیزمان ایران در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

 سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۵:۱۷
amir

با عرض سلام و ادب خدمت شما خوانندگان این مقاله امیدواریم حالتان مملو از شادی و سلامتی باشد و روزگار بر وفق مرادتان بگردد، بعد از این ‌که ماه گذشته حسن یزدانی توانست مدال نقره جهان را بدست بیاورد و با گرفتن این مدال خود را هشت مداله در تاریخ کشتی این مملکت کند تصمیم گرفتیم تا مقاله‌ای را برای شما عزیزان فراهم سازیم و پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ ایران از لحاظ مدال را به شما خوبان معرفی کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله مارا همراهی بفرمایید .

بدون تردید کشتی ورزش اول مملکت ما به حساب می‌آید که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است هر چقدر فوتبال با زرق ‌و برق اش و رسانه‌ای که در اختیار دارد در کشور ما جولان می‌دهد اما باز کشتی چیز دیگری است و حرف‌های دیگری برای گفتن دارد.

در تاریخ ورزش ایران همیشه نام آقا تختی به‌عنوان پهلوان و اسطوره می‌درخشد و افراد زیادی با دیدن کشتی‌های قهرمانان امروزی ازجمله حسن یزدانی و حمید سوریان و غیره علاقه‌مند به این رشته ورزشی شده‌اند اما حالا بیایید با هم پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ مملکتمان را مرور کنیم.

 کشتی‌گیرانی که برای گرفتن تک ‌تک این مدال‌ها زحمت و سختی‌های بسیار زیادی کشیده‌اند و توانستند نام عزیز کشورمان را در اقصی نقاط جهان به قله‌ی افتخار برسانند.

همان ‌طور که در اول مقاله گفتیم حسن یزدانی عزیز با گرفتن مدال نقره جهانی توانست  خودش را هشت مدال کند و این به آن معنا بود که حسن یزدانی حالا با سن نه‌ چندان زیادی که دارد و فرصت بدست آوردن مدال ‌های بیشتر که ان‌شاءالله با طلای المپیک آینده است در همین لحظه به‌ عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ سرزمین عزیزمان قرار بگیرد.

 یزدانی عزیز دارنده سه مدال طلا دو نقره و یک برنز از کشتی آزاد جهان است و تاکنون توانسته‌است یک طلای المپیک و یک نقره المپیک را نیز تصاحب کند .

بعد از حسن یزدانی عزیز آقا تختی پهلوان و اسطوره نامی تاریخ کشور عزیزمان قرار دارد که توانسته بود یک مدال طلا و دو نقره المپیک و همچنین دو مدال طلا و دو مدال نقره جهان را کسب کند.

 بعد از آقا تختی نوبت به نابغه کشتی فرنگی جهان می‌رسد، حمید سوریان که تمام دنیا  او را به ‌عنوان نابغه کشتی فرنگی جهان می‌شناسند همیشه مرد طلایی ایران بود.

 حمید با حضور در شش دوره مسابقات جهانی توانست شش طلای جهان بدست بیاورد و در سه دوره المپیک شرکت کرد یک طلای المپیک به دست آورد هر چند که در المپیک اول به ‌گفته بسیاری از کارشناسان حق این نابغه را داوران خوردند .

بعد از این سه عزیز نوبت به آقا موحد می‌رسد ،عبدالله موحد با پنج طلای جهان و یک طلای المپیک و همچنین علیرضا حیدری با یک طلا سه نقره و یک برنز جهان و یک برنز المپیک هرکدام صاحب شش مدال جهانی و المپیک هستند و جایگاه سوم مشترک را به خود اختصاص داده اند.

 اگر شما نیز از ورزش اول و میهنی کشورمان خوش‌تان می‌آید و نوجوان و جوانی دارید که دوست دارد به این ورزش بپردازد می‌توانید با تهیه ست ورزشی و لباس ورزشی و ثبت‌ نام در باشگاه کشتی راه قهرمانی فرزند خود را آغاز کنید.

 به امید سربلندی ایران عزیز در جای‌جای این کره پهناور .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۵:۱۰
amir

با سلام خدمت شما خوبان و مطالعه‌کنندگان این مقاله امیدواریم حال دلتان بسیار خوب باشد و روزگار بر وفق مراد شما عزیزان بگردد، امروز قصد داریم تا در مورد پر افتخارترین رشته ورزشی گروهی تاریخ کشورمان یعنی رشته ورزشی فوتسال با شما عزیزان گفت ‌و گو کنیم و از قهرمانی‌ها و افتخار آفرینی ‌های این رشته ورزشی در دنیا برای شما بگوییم پس لطفاً تا پایان این مقاله مارا همراهی بفرمایید .

فوتسال همان رشته‌ای ورزشی است که می‌تواند رؤیای قهرمانی در یک رشته گروهی محبوب و پرطرفدار را در دنیا به ما هدیه دهد.

 هرچند که در چند سال گذشته والیبال ما توانسته افتخار آفرین باشد اما هرگز نتوانسته به قهرمانی‌های فوتسال نزدیک شود .

هرچند که در همین چند روز گذشته در مسابقات فینال جام ملت‌های آسیا با نتیجه سه ‌بر دو به ژاپن باختیم اما همه ما شاهد این قضیه بودیم که تیم ملی دچار یک جوان ‌گرایی شد و جوان ‌گرایی گاهاً تاوان دارد هر چند که هر سه‌ گل خورده ما با اشتباه فردی بود و ما کاملاً بر بازی سوار بودیم و امید می‌رود که این تیم بتواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد چنان ‌که اسطوره فوتسال کشورمان وحید شمسایی سرمربی وقت تیم ‌ملی فوتسال اعلام کرد که هدف اصلی این تیم جام‌جهانی پیش روست اما بیایید تا در مورد افتخارآفرینی‌های فوتسال با یکدیگر گفتگو کنیم .

تیم‌ ملی فوتسال کشورمان پر افتخار ترین تیم تاریخ فوتسال آسیاست، یوزهای ایرانی توانسته‌اند تاکنون دوازده قهرمانی در فوتسال آسیا به دست بیاورند همچنین تیم‌ ملی کشورمان توانسته یک ‌بار چهارم جهان و یک‌ بار سوم جهان شود و در جام‌جهانی قبلی در مقابل قزاقستان شگفتی‌ ساز با نتیجه نزدیک سه‌بر دو شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌ نهایی بازماند.

 تیم‌ملی فوتسال کشورمان بزرگان و اسطوره‌های نامی در سطح جهان دارد که شاخص‌ترین آن‌ها وحید شمسایی است که تا همین چند وقت پیش بهترین گل‌زن تاریخ فوتسال جهان بود که فالکائو با زدن نه گل بیشتر این عنوان را از وی تصاحب کرد بعد از ایشان محمدرضا حیدریان کاپیتان اسبق تیم ‌ملی کشورمان ،محمد کشاورز ،علی‌اصغر حسن‌زاده و سوپراستار این روزهای فوتسال ایران در جهان یعنی حسین طیبی مطرح‌ترین فوتسالیست‌های تاریخ کشور ما هستند، البته این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که صخره سنگی لقب دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتسال کشورمان یعنی مصطفی نظری بود که توانست عنوان بهترین دروازه‌بان فوتسال جهان را نیز به دست بیاورد.

 

 لیگ فوتسال کشور ما جزو باکیفیت‌ترین و لول  دار ترین لیگ‌های فوتسال جهان است که بازیکن‌های خارجی زیادی نیز در خود جای داده‌است .

فوتسال برای ما همان فوتبال خیابانی است که همیشه در کوچه ‌پس ‌کوچه های محلات در گذشته بازی می‌کردیم و حالا گذرش به جام رمضان های تمام شهرهای ایران رسیده‌ است.

 فوتسال در خون ما ایرانی‌ها قرار دارد چرا که ما ایرانی‌ها از تکنیک فوق‌العاده‌ای برخورداریم و این امر را در  آوردگاه‌های بین‌المللی ثابت کردیم.

 تقریباً بیشتر مردم این رشته ورزشی را به همراه دوستانشان در سالن‌های ورزشی انجام می‌دهند و هر سال فوتسالیست‌های جوان و بااستعدادی در سطح لیگ برتر ایران معرفی می‌شود.

 اگر شما دوست دارید این ورزش را انجام دهید فقط کافی‌ست تا ست ورزشی و لباس ورزشی خود را تهیه کرده و به باشگاه و سالن محل سکونت خود به‌ همراه دوستانتان مراجعه کنید و از لحظه ‌لحظه‌ی این ورزش جذاب و مهیج لذت ببرید.

 فوتسال بانوان ما نیز در آسیا سابقه قهرمانی دارد و جزو ابر قدرت‌ها به حساب می‌آید و خانم‌ها نیز می‌توانند با تهیه ست اسپرت زنانه به این ورزش بپردازند.

 امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی در مورد این ورزش جذاب در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۵:۰۲
amir

با سلام به شما دوستان و مطالعه‌کنندگان این مقاله امیدواریم حال دلتان خوب باشد و روزگار بر وفق مراد شما عزیزان بگردد.

 امروز قصد داریم تا ورزش محبوب جوان‌ها را به شما معرفی کنیم ورزشی که اغلب مردم جهان آن را انجام می‌دهند و نیازی نیست تا حتما تناسب اندام در آن داشته باشید.

 عموماً در ایران به‌ع نوان یک تفریح به این ورزش  نگاه می‌کنند، امروز قصد داریم تا بیلیارد را به شما معرفی کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

اگر بخواهیم بیلیارد را برای شما تعریف کنیم باید بگوییم که این ورزش نوعی بازی محسوب می‌شود که در فضایی سر پوشیده بر میز مستطیلی با سه یا پانزده گوی و میله‌ای چوبی بازی می‌شود و جالب است بدانید که بیلیارد که این روزها در ایران بازی می‌شود از کشور همسایه روسی گرفته شده ‌است و حتی نام ‌های آن نیز روسی می‌باشد مثلاً هر یک از گوی‌ها را ما در بیلیارد ایران شار یعنی گوی روسی می‌خوانیم.

 این ‌که این بازی از کجا به جهان معرفی ‌شده دقیقاً مشخص نیست اما در فرانسه نوعی بیلیارد در قرن شانزدهم رواج داشت و پیش ‌از آن نیز این بازی معمول بوده ‌است و شاید جالب باشد برایتان که بدانید اوج این بازی در انگلستان در زمان نویسنده و فیلسوف بزرگ شکسپیر بوده ‌است .

این ورزش تا چند سال پیش جزو ورزش ثروتمندان و افراد متمول به حساب  می‌آمد که با راه‌اندازی باشگاه‌های بیلیارد در سرتاسر کشور و حتی در سرتاسر جهان حالت عمومی به خود گرفت .

شاید جالب باشد برای شما که بدانید پارچه‌ای که روی میز بیلیارد قرار می‌گیرد در قدیم ‌الایام از جنس نمد بوده ‌است اما امروزه از جنس پشم ‌شیشه یا پشم معمولی است .

رنگ این پارچه سبز رنگ است و این به آن خاطر است که ادای احترامی باشد به افرادی که این بازی را در سالیان دور بر روی چمن برگزار می‌کردند، اما شما می‌توانید هر رنگی دلتان می‌خواهد را بر روی آن میز قرار دهید.

 توپ بیلیارد نیز خیلی جالب است در قدیم این توپ‌ها باید از عاج ترکیبات دیگر و خاک رس ساخته می‌شد اما امروزه کاملاً قصه عوض شده و توپ‌های آسیایی از رزین‌های پلی استر ساخته می‌شوند و این باعث می‌شود که برای تولیدات ارزان‌تر باشند.

 توپ‌های بیلیارد از نظر اندازه طراحی و تعداد در هر نوع بازی متفاوت هستند.

 این اتفاق دقیقاً در چوب بیلیارد نیز صدق می‌کند بازی بیلیارد معمولاً توسط میله‌های چوبی که نام آن‌ها کیو است انجام می‌شود.

 کیو ‌های مرغوب معمولاً دو تکه و جنس چوب‌های جنگلی مانند افرا هستند و افرادی که قصد بازی اسنوکر را دارند معمولاً از چوب زبان‌گنجشک استفاده می‌کنند.

 اندازه مورد استاندارد چوب بیلیارد چیزی حدود یک متر و چهل و هفت سانتی‌متر باید باشد و اجزای تشکیل‌دهنده آن شامل نوک بدنه و دسته است .

از دیگر ادوات این ورزش می‌توان به رک و گچ اشاره کرد.

 راک همان مثلث فلزی شکلی است که برای مرتب کردن توپ‌ها استفاده می‌شود و گچ هم همان وسیله‌ای است که به سر و نوک چوب‌ها زده می‌شود تا ضربه زننده بتواند چسبندگی بهتری را به توپ‌ها بزند.

شما برای انجام دادن این ورزش نیازی ندارید تا حتما لباس ورزشی یا ست ورزشی  یا نیم ‌تنه ورزشی و یا از این قبیل ادوات را داشته باشید بلکه  شما با لباس‌های معمولی خود نیز می‌توانید به سالن‌های بیلیارد اطراف منزل خود رفته و این بازی را به ‌صورت انفرادی یا با دوستان خود انجام دهید.

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۴:۳۸
amir

سوالی در مورد بسکتبال دارید؟ پاسخ های خود را از اینجا دریافت کنید

 

بسکتبال یک بازی است که بسیاری از مردم در بسیاری از کشورها از آن لذت می برند. هر بازیکن دارای مجموعه ای از مهارت های متفاوت است. اگر می‌خواهید برخی از مهارت‌های خود را بهبود ببخشید، به خواندن نکات ادامه دهید که به شما در انجام این کار کمک می‌کند.

 

برای بهتر شدن ریباند بسکتبال خود در هنگام دریبل درایو، سعی کنید تا جلوی رینگ بدوید. وقتی در نفوذ دریبل درایو هستید، سعی کنید هم تیمی خود را تا لبه دنبال کنید. اگر توپ را از دست دادند، می توانید آن را پس بگیرید. این زمان بسیار خوبی برای ریباند است، زیرا دفاع تمایل دارد در درایو فرو بریزد، که آنها می توانند فراموش کنند که مانع از آن شوند. همچنین به شما امکان می دهد تا ریباند و امتیاز تهاجمی بیشتری دریافت کنید.

 

وقتی با  توپ دریبل می کنید، مطمئن باشید که این کار را با سر بالا انجام می دهید. اگر به جای دریبل زدن به توپ نگاه کنید، نمی توانید مراقب کسانی باشید که از شما دفاع می کنند. این می تواند منجر به سرقت توپ از شما شود.

 

تا جایی که می توانید پرتاب های آزاد خود را تمرین کنید. پرتاب های آزاد در بسکتبال می تواند جریان یک بازی را تغییر دهد. آنها فرصتی برای شما هستند که با دید واضحی از سبد امتیاز کسب کنید. شما باید حداقل 80 درصد از پرتاب‌های آزاد را هدف بگیرید. تیراندازان پرتاب آزاد عالی می توانند به 90 درصد برسند.

 

اغلب پاس دادن و گرفتن پاس دیگران را تمرین کنید. هنگام تمرین مطمئن شوید که برای گرفتن پرتاب های اشتباه و همچنین گرفتن پاس های بی نقص، تمرین را انجام داده اید. در طول یک بازی، می توانید انتظار داشته باشید که پاس های اشتباه زیادی وجود داشته باشد. بنابراین باید با دانستن نحوه گرفتن هر نوع پاسی که از طرف شخصی می آید، به تیم لطف کنید.

 

در تمرینات خود دوی سرعت را انجام دهید. بسکتبال یک ورزش بسیار فعال برای کل بازی است. و مواقعی وجود دارد که شما نیاز دارید آخرین ذره انرژی خود را برای یک سرعت بسیار سریع به سمت مقابل زمین بکشید. بدن شما باید به دوی سرعت عادت کند، حتی زمانی که فرسوده شده است. شما فقط با تمرین این کار را انجام می دهید.

 

برای انجام بهترین بازی بسکتبال، مهم است که تمرکز خود را حفظ کنید. حتی زمانی که عمل نزدیک به موقعیت شما نیست، از عمل آگاه باشید و آماده حرکت سریع باشید. نگرش مثبت همراه با تمرکز کامل روی کاری که انجام می دهید می تواند به شما مزیت رقابتی بدهد.

 

یاد بگیرید که چگونه از باسن، چشم ها، شانه ها و کل بدن خود در هنگام دریبل زدن استفاده کنید. اگر به یک سمت نگاه کنید و به سمت دیگری حرکت کنید، این می تواند به راحتی یک مدافع را از شما در هنگام دریبل زدن دور کند. آن‌ها بدن شما را برای سرنخ‌هایی از جایی که بعداً می‌روید، زیر نظر دارند. از این به نفع خود استفاده کنید و سرنخ های نادرست را برای دور زدن آنها به آنها پرتاب کنید.

 

هنگام شلیک پرتاب های آزاد در بسکتبال، مطمئن شوید که به درستی با سبد صف آرایی کرده اید. پای تکیه شما باید با مرکز لبه ردیف شود. اگر راست دست هستید، پای تکیه شما پای راست خواهد بود. اگر زمین شما دارای کف چوبی است، آن را برای یک نقطه بررسی کنید. اگر یکی دارد، انگشت پا را روی آن قرار دهید تا عکس صاف‌تری بگیرید.

 

اگر به این ورزش علاقمند هستید می توانید به تهیه لباس ورزشی ، کتانی مناسب و ثبت نام در باشگاه شروع به لذت بردن از اینورزش کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۱ ، ۱۴:۲۷
amir