صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

پر افتخار ترین کشتیگران تاریخ ایران!

سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۰۳:۱۰ ب.ظ

با عرض سلام و ادب خدمت شما خوانندگان این مقاله امیدواریم حالتان مملو از شادی و سلامتی باشد و روزگار بر وفق مرادتان بگردد، بعد از این ‌که ماه گذشته حسن یزدانی توانست مدال نقره جهان را بدست بیاورد و با گرفتن این مدال خود را هشت مداله در تاریخ کشتی این مملکت کند تصمیم گرفتیم تا مقاله‌ای را برای شما عزیزان فراهم سازیم و پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ ایران از لحاظ مدال را به شما خوبان معرفی کنیم پس لطفاً تا پایان این مقاله مارا همراهی بفرمایید .

بدون تردید کشتی ورزش اول مملکت ما به حساب می‌آید که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است هر چقدر فوتبال با زرق ‌و برق اش و رسانه‌ای که در اختیار دارد در کشور ما جولان می‌دهد اما باز کشتی چیز دیگری است و حرف‌های دیگری برای گفتن دارد.

در تاریخ ورزش ایران همیشه نام آقا تختی به‌عنوان پهلوان و اسطوره می‌درخشد و افراد زیادی با دیدن کشتی‌های قهرمانان امروزی ازجمله حسن یزدانی و حمید سوریان و غیره علاقه‌مند به این رشته ورزشی شده‌اند اما حالا بیایید با هم پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ مملکتمان را مرور کنیم.

 کشتی‌گیرانی که برای گرفتن تک ‌تک این مدال‌ها زحمت و سختی‌های بسیار زیادی کشیده‌اند و توانستند نام عزیز کشورمان را در اقصی نقاط جهان به قله‌ی افتخار برسانند.

همان ‌طور که در اول مقاله گفتیم حسن یزدانی عزیز با گرفتن مدال نقره جهانی توانست  خودش را هشت مدال کند و این به آن معنا بود که حسن یزدانی حالا با سن نه‌ چندان زیادی که دارد و فرصت بدست آوردن مدال ‌های بیشتر که ان‌شاءالله با طلای المپیک آینده است در همین لحظه به‌ عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ سرزمین عزیزمان قرار بگیرد.

 یزدانی عزیز دارنده سه مدال طلا دو نقره و یک برنز از کشتی آزاد جهان است و تاکنون توانسته‌است یک طلای المپیک و یک نقره المپیک را نیز تصاحب کند .

بعد از حسن یزدانی عزیز آقا تختی پهلوان و اسطوره نامی تاریخ کشور عزیزمان قرار دارد که توانسته بود یک مدال طلا و دو نقره المپیک و همچنین دو مدال طلا و دو مدال نقره جهان را کسب کند.

 بعد از آقا تختی نوبت به نابغه کشتی فرنگی جهان می‌رسد، حمید سوریان که تمام دنیا  او را به ‌عنوان نابغه کشتی فرنگی جهان می‌شناسند همیشه مرد طلایی ایران بود.

 حمید با حضور در شش دوره مسابقات جهانی توانست شش طلای جهان بدست بیاورد و در سه دوره المپیک شرکت کرد یک طلای المپیک به دست آورد هر چند که در المپیک اول به ‌گفته بسیاری از کارشناسان حق این نابغه را داوران خوردند .

بعد از این سه عزیز نوبت به آقا موحد می‌رسد ،عبدالله موحد با پنج طلای جهان و یک طلای المپیک و همچنین علیرضا حیدری با یک طلا سه نقره و یک برنز جهان و یک برنز المپیک هرکدام صاحب شش مدال جهانی و المپیک هستند و جایگاه سوم مشترک را به خود اختصاص داده اند.

 اگر شما نیز از ورزش اول و میهنی کشورمان خوش‌تان می‌آید و نوجوان و جوانی دارید که دوست دارد به این ورزش بپردازد می‌توانید با تهیه ست ورزشی و لباس ورزشی و ثبت‌ نام در باشگاه کشتی راه قهرمانی فرزند خود را آغاز کنید.

 به امید سربلندی ایران عزیز در جای‌جای این کره پهناور .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۲۶
amir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی