صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

زومبا ورزشی برای شاد بودن!

دوشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۱، ۰۲:۵۵ ب.ظ

 

تاریخچه زومبا

زومبا به طور رسمی در سال 2001 توسط آلبرتو "بتو" پرز، رقصنده کلمبیایی که کلاس تناسب اندام را در دهه 90 در کشور خود آغاز کرد، در ایالات متحده تاسیس شد. داستان پرز به نام "جنس تا ثروت" را می توان یک سرندیپ دانست - او در حال تدریس یک کلاس ایروبیک در باشگاه محلی خود بود که متوجه شد موسیقی معمول خود را فراموش کرده است.

 

چرا به آن زومبا می گویند؟

زومبا به دلیل شباهت آن به سبک موسیقی کوبایی رومبا به این نام خوانده می شود. موسیقی عامل بزرگی در این کلاس های ورزشی است که نام آن را به ذهن متبادر می کند.

 

در سال 2000، پرز تصمیم گرفت کلاس تناسب اندام خود را در ایالات متحده راه اندازی کند. در سال 2001، او با دو سرمایه گذار همکاری کرد و یک سری از سه DVD زومبا را منتشر کرد که از طریق یک آگهی تجاری در دسترس بود.

 

مفهوم تناسب اندام رقص زمانی که زومبا به شهرت رسید جدید نبود، اما سرگرمی پر انرژی کلاس های آن بود. به علاوه، زمان بندی زومبا ایده آل بود. در اوایل دهه 2000، مراکز تناسب اندام بزرگ، مانند 24 ساعت تناسب اندام و تناسب اندام مادام العمر در همه جا ظاهر می شدند، که اغلب شامل کلاس های تناسب اندام گروهی به عنوان مزیت عضویت بودند. این باشگاه‌ها به دنبال کلاس‌های منحصربه‌فرد بودند تا به شلوغی ثبت نام باشگاه‌هایشان بیفزایند و زومبا با این شرایط مطابقت داشت.

 

 هنگام عضویت در باشگاه به دنبال چه چیزی باشید؟

انواع کلاس ها

زومبا تمایل دارد برای مخاطبان عمدتاً زن جذاب باشد، اما از همه استقبال می شود. و از آنجایی که رقص کمابیش حتی برای کسانی که "اصلاً بلد نستند هم قابل دسترسی است، افراد در هر سن و توانایی های رقص به کلاس ها هجوم آورده اند، به خصوص در دوران اوج محبوبیت آن بین سال های 2005 و 2015.

 

در نتیجه، این برند برنامه های متعددی را اضافه کرد تا کلاس و رقص را حتی برای افراد در هر سن، جنسیت و سطح تناسب اندام قابل دسترس تر کند. کلاس ها شامل:

 

آکوا زومبا: آکوا زومبا برای کسانی که آسیب های اندام تحتانی دارند یا به ورزش های کم ضربه نیاز دارند، عالی است، شور رقص لاتین را به استخر می برد.

زومبا طلایی: این نسخه تغییر یافته از کلاس استاندارد زومبا برای مخاطبان مسن‌تری طراحی شده است که می‌خواهند همان موسیقی سرگرم‌کننده و استعداد کلاس سنتی را داشته باشند، اما با شدت کمتر اجرا شوند.

زومبا کیدز: زومبا کیدز که برای کودکان بین 7 تا 11 سال طراحی شده است، حرکات سنتی زومبا را تغییر داده و تجزیه می‌کند، سپس بازی‌ها و فعالیت‌هایی را به کلاس اضافه می‌کند تا بچه‌ها را هنگام عرق کردن، درگیر و علاقه‌مند نگه دارد.

زومبا کیدز جونیور: شبیه زومبا کیدز، زومبا کیدز جونیور برای مخاطبان 4 تا 6 ساله اصلاح شده است و حتی بیشتر به عنوان یک "پارتی رقص" برای کمک به حفظ این گروه سنی در "وظیفه" قرار می گیرد.

زومبا استپ: همان رقص رقص با الهام از لاتین، اما با افزودن یک استپ هوازی برای افزایش شدت تمرین و افزودن حرکات تقویت‌کننده بیشتر پاها به دلیل پا گذاشتن و خارج شدن مکرر از سطح مرتفع.

زومبینی: این کلاس یک بار در هفته و 45 دقیقه برای کوچکترین طرفداران زومبا بین 0 تا 3 سال طراحی شده است. بچه‌ها و مراقبانشان با هم ملاقات می‌کنند تا با موسیقی ارتباط برقرار کنند و در بازی فعال متناسب با سن شرکت کنند. کمتر به «تمرین» و بیشتر «تجربه یادگیری» فکر کنید.

همانطور که کلاس های تمرین قدرتی در دهه گذشته محبوبیت پیدا کرد و افراد را به باشگاه های کراس فیت و کلاس های قدرتی طراحی کرد، برند زومبا روی افزودن گزینه های قدرتی بیشتری به کارنامه خود نیز کار کرد، از جمله:

ده ها مدل دیگر نیز وجود دارد که ما در این مقاله به آن ها اشاره نکردیم.

شما می توانید رد صورت تمایل به ست اسپرت زنانه ویا ست ورزشی زنانه و ثبت نام در باشگاه های نزدیک محل سکونت خود به این ورزش جذاب بپردازید.

البته نا گفته نماند که شما حتی می توانید با پوشیدن تیشرت ارزان زنانه هم به این دورهمی شاد خود را دعوت کنید.

فقط به شاد بود و ورزش کردن فکر کنید نه چیز دیگری...

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.

منبع: https://fitbodysport.ir/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۰۹
amir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی