صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

فواید پیاده روی که حتماً باید بدانید!

دوشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۲۶ ب.ظ

 

چه چیزی را در راه رفتن دوست ندارید؟

انجام آن آسان است و روی مفاصل تاثیر مثبت میگذارد و شکی نیست که پیاده روی برای شما خوب است. یک مطالعه دانشگاه تنسی نشان داد که زنانی که راه می‌روند چربی بدنشان کمتر از کسانی است که راه نمی‌روند. همچنین خطر لخته شدن خون را کاهش می دهد، زیرا به عنوان یک پمپ وریدی عمل می کند، خون را از پاها و پاها به قلب منقبض و پمپ می کند و بار روی قلب را کاهش می دهد. پیاده روی علاوه بر اینکه یک ورزش هوازی آسان است، از بسیاری جهات دیگر برای شما مفید است.

در ادامه این مقاله احتمالا شما با اشتیاق فراوان به دنبال ست ورزشی و یا ست اسپرت زنانه باشید تا پیاده روی را آغاز کنید.

 

فواید پیاده روی

1. بهبود گردش خون

پیاده روی از بیماری قلبی جلوگیری می کند، ضربان قلب را بالا می برد، فشار خون را کاهش می دهد و قلب را تقویت می کند. زنان یائسه که فقط یک تا دو مایل در روز پیاده روی می کنند، می توانند فشار خون خود را در عرض 24 هفته نزدیک به 11 درجه کاهش دهند. به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون، زنانی که 30 دقیقه در روز پیاده روی می کنند، می توانند خطر سکته مغزی را تا 20 درصد و با افزایش سرعت تا 40 درصد کاهش دهند.

 

2. استخوان های خود را تقویت کنید

به گفته Michael A. Schwartz، MD، از Plancher Orthopedics & Sports Medicine در نیویورک، پیاده روی می تواند از دست دادن توده استخوانی برای مبتلایان به پوکی استخوان را متوقف کند. در واقع، یک مطالعه روی زنان یائسه نشان داد که 30 دقیقه پیاده روی در روز خطر شکستگی لگن را تا 40 درصد کاهش می دهد.

 

3. از زندگی طولانی تری لذت ببرید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که در دهه پنجاه و شصت خود به طور منظم ورزش می کنند نسبت به همتایان خود که پیاده روی نمی کنند، 35 درصد کمتر در معرض خطر مرگ در هشت سال آینده هستند. این عدد برای افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند تا 45 درصد کمتر است.

 

 

4. روحیه خود را سبک کنید

پیاده روی باعث آزاد شدن اندورفین های مسکن طبیعی در بدن می شود که یکی از فواید احساسی ورزش است. یک مطالعه دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لانگ بیچ نشان داد که هرچه افراد در طول روز قدم های بیشتری بردارند، خلق و خوی آنها بهتر می شود.

 

5. کاهش وزن

30 دقیقه پیاده روی سریع 200 کالری می سوزاند. با گذشت زمان، کالری سوزانده شده می تواند منجر به کاهش پوند شود.

 

6. تقویت عضلات

پیاده روی ماهیچه های پا و شکم شما را تقویت می کند - و حتی اگر هنگام راه رفتن آنها را پمپاژ کنید، عضلات بازو را تقویت می کند. این باعث افزایش دامنه حرکتی شما می شود و فشار و وزن را از مفاصل به عضلات منتقل می کند.

 

7. بهبود خواب

مطالعات نشان داده است که زنان 50 تا 75 ساله که یک ساعت پیاده روی صبحگاهی داشتند، نسبت به زنانی که پیاده روی نمی کردند، احتمال بیشتری برای تسکین بی خوابی داشتند.

 

8. از مفاصل خود حمایت کنید

اکثر غضروف های مفصلی خون رسانی مستقیم ندارند. تغذیه خود را از مایع مفصلی دریافت می کند که در حین حرکت در گردش است. حرکت و فشردگی ناشی از راه رفتن غضروف را "فشرده" می کند و اکسیژن و مواد مغذی را وارد ناحیه می کند.

 

9. تنفس خود را بهبود بخشید

هنگام راه رفتن، سرعت تنفس شما افزایش می‌یابد و باعث می‌شود اکسیژن سریع‌تر در جریان خون حرکت کند و به حذف مواد زائد و بهبود سطح انرژی و توانایی بهبودی شما کمک کند.

 

 

10. کاهش سرعت زوال ذهنی

مطالعه ای بر روی 6000 زن 65 ساله و بالاتر که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو انجام شد، نشان داد که کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن در افرادی که بیشتر راه می رفتند کمتر بود. زنانی که 2.5 مایل در روز پیاده روی می کردند، 17 درصد کاهش حافظه داشتند، در مقابل کاهش 25 درصدی در زنانی که کمتر از نیم مایل در هفته پیاده روی می کردند.

 

11. کاهش خطر آلزایمر

مطالعه‌ای در سیستم بهداشت دانشگاه ویرجینیا در شارلوتسویل نشان داد که مردان بین 71 تا 93 سال که بیش از یک چهارم مایل در روز پیاده‌روی می‌کنند، نیمی از موارد ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را نسبت به افرادی که کمتر پیاده‌روی می‌کنند، دارند.

 

12. کارهای بیشتری را برای مدت طولانی تری انجام دهید

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله مدیریت نتایج بالینی منتشر شده است، پیاده‌روی هوازی و برنامه‌های تمرین مقاومتی ممکن است بروز ناتوانی در فعالیت‌های روزمره زندگی را برای افرادی که بالای 65 سال سن دارند و دارای OA علامتی هستند، کاهش دهد.

با این فواید وقت آن رسیده که پوشاک اسپرت زنانه و لباس ورزشی خود را بر تن کنید و شروع و پیاده روری فرمایید.

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید.

منبع: https://fitbodysport.ir/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۰۹
amir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی