صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

چرا تمرین گروهی مفید است؟

شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۸:۲۱ ب.ظ

 

 

 

چرا تمرین گروهی مفید است؟

1. تشویق و انگیزه

انرژی موجود در یک کلاس تمرینی گروهی، انگیزه‌ای عالی برای تشویق شما به افزایش بازدهی و بهره‌گیری حداکثری از کلاس است. یک کلاس ورزشی گروهی می تواند تشویق و انگیزه بیشتری نسبت به تمرین در یک محیط انفرادی ارائه دهد. هیچ چیز انگیزه‌بخش‌تر از محاصره شدن توسط دیگرانی نیست که تمام تلاش خود را می‌کنند، و مطالعات مختلف این تأثیر را ثابت کرده‌اند و نشان می‌دهند که افراد در هنگام ورزش در یک محیط گروهی بیشتر به خود فشار می‌آورند. مفهومی که به آن اثر انگیزشی کوهلر گفته می‌شود، توضیح می‌دهد که اعضای یک گروه انگیزه بیشتری نسبت به افراد مجری دارند، و این به شدت در مورد تمرینات گروهی صدق می‌کند.

 

2. سرگرم کننده است

روحیه تیمی و انرژی تمرینات گروهی می تواند یک محیط هیجان انگیز و سرگرم کننده ایجاد کند که می تواند تغییری با طراوت نسبت به تمرینات فردی باشد. اگر می‌خواهید یک یا دو بار در هفته از تمرینات انفرادی استراحت کنید، کلاس‌های گروهی می‌توانند به شکستن روال تمرینی شما کمک کنند و تنوع الهام‌بخشی را به تمرین‌های شما اضافه کنند. جنبه اجتماعی ورزش گروهی می تواند تمرینات سخت را به یک تجربه سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل کند.

3. توانایی های مختلف خوش آمدید

هنگامی که در تمرینات گروهی شرکت می کنید، تقریباً تضمین می شود که توسط افراد با توانایی های مختلف احاطه خواهید شد که به خودی خود می تواند بسیار انگیزاننده و مفید باشد. ورزش کردن با دیگرانی که کمی با تجربه‌تر هستند در واقع می‌تواند به شما کمک کند تا فرم خود را بهبود ببخشید، اما به همان اندازه، کار کردن با افرادی که تجربه کمتری دارند می‌تواند باعث شود در کلاس احساس راحتی بیشتری داشته باشید. داشتن این تنوع در توانایی ها به مزایای فراوان ورزش گروهی کمک می کند.

 

4. انگیزه برای امتحان تمرینات جدید

وقتی به صورت انفرادی تمرین می‌کنید، می‌توانید به راحتی به آنچه می‌دانید پایبند باشید و از تنوع در ورزش خود غافل شوید. شرکت در تمرینات گروهی می‌تواند راهی عالی برای امتحان تمرین‌های جدیدی باشد که شاید قبلاً آن‌ها را امتحان نکرده یا فکر نکرده‌اید انجام دهید، و حتی بهتر از آن این است که مربی شما به شما کمک می‌کند تا فرم خود را در همان زمان درست کنید. فواید زیادی برای سلامتی و تناسب اندام در ارتباط با مخلوط کردن روتین ورزشی شما وجود دارد و کلاس تناسب اندام فرصتی عالی برای انجام این کار است.

 

5. تمرینات ساختاری

یکی از مزایای فوق العاده ورزش گروهی این است که تمام برنامه ریزی ها برای شما انجام شده است. مربی کلاس شما تمام جنبه های کلاس را برای شما طراحی کرده و نحوه انجام هر یک از تمرین ها را به شما نشان می دهد. این آسان و ایده آل برای کسانی است که می خواهند توسط یک مربی هدایت شوند و همچنین برای کسانی که نمی دانند چه تمریناتی باید انجام دهند. شما می توانید روی فرم خود تمرکز کنید و از خودتان لذت ببرید بدون اینکه برنامه ریزی کنید چه کاری انجام دهید.

 

کلاس‌های ورزشی نیز جایگزینی فوق‌العاده برای داشتن یک مربی شخصی هستند، که گزینه گران‌تری است که در آن مربی تمرین‌هایی را که می‌خواهید انجام دهید و نحوه انجام آن‌ها را به شما نشان می‌دهد. مربیان کلاس تمرین گروهی اساساً همین کار را انجام می دهند، با این تفاوت که افراد دیگری به شما ملحق می شوند.

 

6. با افراد جدید آشنا شوید

ورزش گروهی بدون شک راهی فوق العاده برای ملاقات با افراد جدیدی است که همگی علایق مشترکی دارند - تمرین! جنبه اجتماعی ورزش گروهی فرصتی را برای ملاقات با افراد جدید و معاشرت همزمان با ورزش به ارمغان می آورد که می تواند ورزش را سرگرم کننده تر کند.

 

7. خروجی بیشتر اندورفین

شرکت در تمرینات گروهی باعث افزایش خروجی اندورفین شما می شود. کار کردن با موسیقی، هدایت شدن توسط یک مربی پرانرژی، و کار کردن در یک محیط گروهی باعث افزایش ترشح هورمون هایی می شود که به شما احساس خوشحالی می کنند! این کار مزایای ورزش شما را افزایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که کلاس ورزشی خود را با افزایش تناسب اندام و شادی ترک کنید.

 

8. مسئولیت پذیری بیشتر به معنای حضور بیشتر است

ممکن است خیلی وسوسه انگیز باشد که وقتی به تنهایی ورزش می کنید، باشگاه را از دست بدهید، به هر حال، هیچ کس از شما انتظار ندارد و شما برای از دست دادن تمرین خود پاسخگو نخواهید بود. از طرف دیگر، با یک ورزش گروهی، احتمالاً باید برای شرکت در آن ثبت نام کنید و در نتیجه کمتر تمایل دارید که کلاس را از دست بدهید، این به نوبه خود مزایای سلامتی آشکاری دارد. بنابراین اگر می‌خواهید حضور خود را در باشگاه بهبود ببخشید، ثبت نام در یک کلاس ورزشی گروهی می‌تواند یک تاکتیک عالی باشد.

 

تمرین گروهی

واضح است که مزایای ورزش گروهی گسترده است، و با انواع مختلف کلاس ها برای انتخاب، شما فقط باید کلاسی را انتخاب کنید که مناسب شما و اهداف شما باشد!

همین حالا لباس ورزشی و یا ست ورزشی خود را اماده کنید و به نزدیک ترین باشگاه ورزشی محل سکونت خود رفته و از ورزش دسته جمعی لذت برید.

 

منبع: https://fitbodysport.ir/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۲۱
amir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی