صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

فواید طناب زنی (قسمت اول)

يكشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۱:۲۲ ب.ظ

1. کالری می سوزاند

طناب زدن می تواند 200 تا 300 کالری را در 15 دقیقه بسوزاند. این بیشتر از سایر تمرینات قلبی مداوم است.

 

جیلیان مایکلز، مربی افراد مشهور، خالق اپلیکیشن تناسب اندام جیلیان مایکلز، می گوید: «این تمرین بیشتر از هر تمرین هوازی در حالت ثابت کالری می سوزاند - از پارویی یا دویدن تا دوچرخه سواری و شنا.

 

از آن جایی که اکثر گروه‌های عضلانی اصلی شما هنگام پریدن با طناب کار می‌کنند، این تمرین گرمازا در نظر گرفته می‌شود - گرمای زیادی در بدن ایجاد می‌کند. بدن شما برای تولید این انرژی باید سوخت بیشتری بسوزاند، بنابراین کالری زیادی می سوزاند.

 

مورگان ریس، مربی مطرح این رشته ، می‌گوید: «به سرعت متوجه خواهید شد که اگر به‌عنوان مبتدی به‌طور مستقیم دو دقیقه طناب بپرید، توانایی‌های قلبی عروقی شما را به شدت به چالش می‌کشد. ضربان قلب شما بلافاصله افزایش می یابد و باید مقدار انرژی تولید شده برای عضلات را حفظ کند. این باعث افزایش کالری سوزی و همچنین به چالش کشیدن سیستم های مختلف انرژی بدن می شود.

 

2. هماهنگی را بهبود می بخشد

طناب زدن نیاز به هماهنگی درجه یک دارد، به خصوص زمانی که به حرکات ماهرانه تری پیش می روید، مانند تاب دادن سریع طناب دو بار در هر پرش.

 

ریس یکی از افراد سرشناس این ورزش می گوید: «طناب پرش با نیاز به چند عضو بدن برای برقراری ارتباط برای تکمیل یک حرکت، هماهنگی را بهبود می بخشد. پاها باید با چرخش مچ‌ها به موقع بپرند تا یک حرکت پرش مداوم ایجاد شود.

 

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که طناب زدن به بهبود هماهنگی حرکتی در بین کودکان اوتیستیک کمک می کند، که اغلب با تعادل و هماهنگی دست و پنجه نرم می کنند.

 

مطالعه دیگری در سال 2015 نشان داد که بازیکنان فوتبال پیش از نوجوانی که طناب می‌پرند، مهارت‌های حرکتی بهتری را بعد از هشت هفته نسبت به کسانی که فقط تمرینات فوتبال انجام می‌دهند، از خود نشان دادند.

 

3. خطر آسیب را کاهش می دهد

با بهبود هماهنگی شما از طناب زدن، احتمال آسیب کمتری در حین ورزش یا فعالیت‌های روزمره خواهید داشت.

 

«طناب زدن شما را مجبور می‌کند تا حرکات بالا و پایین بدن خود را هماهنگ کنید تا چابک‌تر باشید و هوشیاری بدن‌تان به‌شدت بهبود یابد.» "این باعث می شود کمتر مستعد آسیب شوید."

 

4. سلامت قلب را بهبود می بخشد

از آن جایی که طناب زدن باعث پمپاژ قلب شما می شود، برای سیستم قلبی عروقی و سلامت قلب شما عالی است. به عنوان مثال، طناب زدن می تواند V02 Max شما را افزایش دهد، اندازه گیری حداکثر میزان اکسیژنی که یک فرد می تواند در طول ورزش استفاده کند. هرچه VO2 max یک فرد بالاتر باشد، استقامت قلبی عروقی بیشتری دارد.

 

مطالعه‌ای در سال 2019 روی مردان دانشگاهی نشان داد کسانی که روزانه دو جلسه طناب پرش در روز به مدت 12 هفته انجام می‌دادند، حداکثر V02 و حرکت عملکردی خود را در مقایسه با افرادی که روال تناسب اندام خود را طبق معمول انجام می‌دادند، بهبود بخشیدند.

 

طناب زدن برای افرادی که از قبل در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی هستند نیز مفید است. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که یک رژیم طناب زنی 12 هفته ای، عوامل خطر بیماری قلبی عروقی را در دختران نوجوانی که دارای فشار خون بالا یا فشار خون مرزی هستند، کاهش می دهد. در پایان مطالعه، دخترانی که طناب می‌پریدند، چربی کلی بدنشان کمتر، چربی کمتری روی شکم و ضربان نبض بهتری داشتند که همه اینها می‌تواند به سلامت قلب کمک کند.

اگر شما هم علاقمند به این ورزش هستید فقط کافی است تا با تهیه یک طناب مناسب و ست ورزشی و یا لباس ورزشی به این و ورزش پر از فایده بپردازید.

در مقاله بعدی بیشتر در مورد طناب زنی با شما عزیزان گفتگو خواهیم کرد.

منبع: https://fitbodysport.ir/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۲۲
amir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی