صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

فواید طناب زنی (قسمت دوم)

يكشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۱:۳۵ ب.ظ

 

1. تراکم استخوان را تقویت می کند

طناب زدن می تواند استخوان های شما را قوی تر کند. تراکم استخوان استحکام استخوان‌های شما را اندازه‌گیری می‌کند اگر مواد معدنی بیشتری مانند کلسیم در استخوان‌هایتان داشته باشید، شکننده‌تر هستند و احتمال شکستگی کمتری دارند. تراکم استخوان بالاتر نیز می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را در سنین بالاتر به ویژه برای دختران و زنان کاهش دهد.

 

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که دختران 11 تا 14 ساله که در طناب زدن هفتگی شرکت می کردند، تراکم استخوان بیشتری نسبت به دخترانی که طناب نمی پریدند، داشتند. در سال 2019، انجمن کره ای برای تحقیقات استخوان و مواد معدنی نیز توصیه کرد که افراد برای بهبود استحکام استخوان ها روزانه 10 دقیقه طناب بپرند.

 

«طناب زدن از طریق تمرین ضربه‌ای، تراکم استخوان را ایجاد می‌کند. زمانی که ما با ضربه تمرین می‌کنیم، نسبت به سایر تمرین‌ها به شدت به استخوان فشار وارد می‌کنیم. بدن به این استرس با بازسازی استخوان برای قوی‌تر و متراکم‌تر شدن پاسخ می‌دهد.

 

طبق گفته بنیاد بین المللی پوکی استخوان، طناب زدن می تواند برای افرادی که استخوان های ضعیفی دارند مفید باشد، اما قبل از شروع این ورزش باید با پزشک خود صحبت کنید.

 

2. چابکی را افزایش می دهد

طناب زدن به شما کمک می کند تا چابک بمانید زیرا باید به سرعت بالا و پایین بپرید و بدن خود را با تاب خوردن طناب تنظیم کنید.

 

یک مطالعه در سال 2020 به دنبال انجام تمرینات مبتنی بر چابکی توسط سالمندان انجام شد که حداقل به اندازه تمرینات قدرتی و تعادلی سنتی در تأثیرگذاری بر عملکرد فیزیکی، به‌ویژه قدرت انفجاری پایین‌تنه مؤثر بود. کار چابکی شامل تمرینات پرش متعدد، شبیه به طناب زدن بود.

 

مزایای افزایش چابکی فراتر از تمرینات شما است. هنگامی که چابک تر هستید، بهتر می توانید وضعیت بدنی و تراز خوبی را در بدن خود حفظ کنید. به علاوه، رفلکس های سریع و توانایی تغییر جهت و حرکت به سرعت برای کمک به جلوگیری از آسیب فوق العاده مفید است.

3. روال تمرینی را متنوع می کند

علاوه بر کسالت و بی انگیزگی، وقتی به همان روال تمرینی پایبند باشید، بدنتان به چیزها عادت می کند و کار سخت را متوقف می کند. با تنوع بخشیدن به تمرینات خود، بدن خود را حدس می زنید و از مزایای فیزیکی بیشتری بهره مند می شوید. طناب زدن یک راه عالی برای مخلوط کردن همه چیز است.

 

مطالعه‌ای در سال 2014 نشان داد شرکت‌کنندگانی که برنامه‌های تمرینی متنوعی مانند تمرینات مقاومتی، فواصل دوی سرعت، ورزش‌های استقامتی مانند طناب زدن و مصرف پروتئین آب پنیر را دنبال می‌کردند، نسبت به افرادی که تمرینات مقاومتی را دنبال کردند، وزن بیشتری از دست دادند، توده چربی بیشتری از دست دادند و توده بدون چربی بیشتری به دست آوردند. -فقط تمرینات قدرتی یا فقط مصرف پروتئین.

 

طناب زدن طیف کاملی از مزیت های ورزشی - از فواید کاردیو تا قدرتی - را تنها در یک حرکت ارائه می دهد. همچنین باعث می شود عضلات شما به روش های جدید و متفاوت حدس بزنند و کار کنند.

 

4. یک تمرین برای تمام بدن ارائه می دهد

فراتر از فواید هوازی، طناب زدن یک تمرین تقویتی عالی است که کل بدن شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

در حالی که در حال پریدن هستید، عضلات پایین تنه خود را تقویت می کنید، مانند ساق پا، باسن، و چهارپایان. اما شما به طور همزمان هسته، شانه ها و بازوهای خود را نیز درگیر می کنید. برای تثبیت ماندن در حین پریدن طناب، از سر تا پا به تلاش زیادی نیاز است.

 

طناب زدن تنها با یک وسیله و یک حرکت به شما یک تمرین تمام بدن می دهد. به علاوه، طناب زدن علاوه بر تاثیرات فیزیکی کار کردن با عضلات و افزایش استقامت، فواید ذهنی زیادی نیز دارد.

 

5. استرس را کاهش می دهد

طبق یک مطالعه در سال 2021، طناب زدن به طور قابل توجهی سطح اضطراب را در شرکت کنندگان کاهش داد. ورزش اثرات استرس را تقلید می کند، مانند پاسخ پرواز یا مبارزه، و به بدن شما کمک می کند تا از طریق این اثرات تمرین کند. این می تواند به محافظت از بدن شما در برابر اثرات مضر استرس در آینده کمک کند.

 

علاوه بر این، تنها پس از چند دقیقه طناب زدن، می توانید خود را در منطقه بیابید. زمانی که استرس های روز خود را فراموش می کنید و فقط روی حرکت متمرکز می شوید، تمرین یک اثر مراقبه ای دارد. ورزش به شما کمک می کند تا تنش های روزانه خود را از بین ببرید، و ممکن است متوجه شوید که این تمرکز منحصر به فرد و انرژی و خوش بینی ناشی از آن به شما کمک می کند در هر کاری آرام، شفاف و متمرکز بمانید.

 

6. خلق و خو را تقویت می کند

ممکن است از زمان کودکی طناب نپریده باشید، اما مزایای سلامتی و خلق و خوی آن در هر سنی اعمال می شود. به زبان ساده: سرگرم کننده است! ورزش باعث ترشح اندورفین می شود که خلق و خوی شما را تقویت می کند.

 

طناب زدن یک راه سرگرم کننده برای مخلوط کردن تمرینات و اضافه کردن کمی بازیگوشی به روال خود است. همراه با موسیقی بپرید یا تمرین خود را به پارکی در نزدیکی ببرید تا لذت بیشتری ببرید.

فقط کافی است تا با پوشیدن حتی یک دست لباس ورزشی ارزان و ست ورزشی به این بازی ورزشی بپردازید.

 بانوان نیز می توانند برای انجام این ورزش در محیط دلخواه خود با پوشیدن ست ورزشی زنانه یا ست اسپرت زنانه از این ورزش لذت ببرند.

منبع: https://fitbodysport.ir/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۲۲
amir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی