صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

صرفاً جهت اطلاع!!!

مزیت هندبال برای سلامتی

يكشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۱:۱۴ ب.ظ

 

1: جدای از فواید هوازی، بازی سریع هندبال به ایجاد تون عضلات و قدرت کمک می کند. تمام پریدن، چرخیدن و کوبیدن به این معنی است که بیشتر عضلات تمرین شدیدی دارند.

2: طول زمین 40 متر و عرض آن 20 متر است، بنابراین بازیکنان می توانند در طول هر بازی 60 دقیقه ای چندین مایل بدود. این به افزایش ضربان قلب و افزایش استقامت هوازی کمک می کند.

3: چابکی دست ها و پاها را با تغییرات ناگهانی سرعت و جهت مورد نیاز توسعه می دهد. دقت نیز بسیار مهم است. بسیاری از مردم هندبال را با گلف مقایسه می کنند. هر دوی آنها برای بازی خوب بسیار چالش برانگیز هستند، زیرا شامل ضربه زدن به یک توپ کوچک با دقت بسیار زیاد است.

4: جورج بلاندا، مدافع تالار مشاهیر NFL، این ورزش را به خاطر حفظ تناسب اندام و موثر بودن او تا 40 سالگی می داند.

5: موفقیت 95% ذهنی و 5% جسمانی است. شما شرطی سازی و استراتژی بازی را دارید، حالا باید مطمئن شوید که تحت فشار آرام می مانید و تمرکز خود را روی چیزهای درست حفظ می کنید. وقتی تحت فشار هستید باید به خودتان ایمان داشته باشید و اعتماد به نفس داشته باشید تا بازی خودتان را به جای بازی حریف انجام دهید.

6: تمرینات قلبی عروقی خوبی را برای بدن فراهم می کند و اکسیژن بیشتری را از طریق جریان خون به ماهیچه ها می رساند. دویدن مداوم بالا و پایین زمین تضمین می کند که قلب در طول مسابقه به شدت پمپاژ می کند.

7: مطالعه‌ای در دانشگاه یوتا نشان داد که هندبال در هر چهار شاخص تناسب اندام که اندازه‌گیری شد: کالری سوزانده شده در ساعت (751 در مقابل 644)، میانگین برتری هندبال نسبت به راکتبال ورزشی که در پارک نمی‌توان قدم زد. ضربان قلب (164 در مقابل 137)، متوسط ​​جذب اکسیژن (30.1 در مقابل 25.8) و میانگین نرخ تهویه (85.9 در مقابل 70.9).

8: یادگیری پیش بینی اینکه توپ به کجا می رسد آسان نیست. زمان و تکنیک همه چیز هستند.

به شما می آموزد که در هر دو طرف بدن متعادل و چابک باشید: هندبال ماهیچه های هر دو طرف بدن را توسعه و حفظ می کند زیرا از هر دو دست استفاده می کنید. ایجاد هماهنگی و قدرت در دست غیر مسلط یا "خاموش" شما زمان می برد، اما اگر شما نیمه دوسویه نشوید، حریف شما مطمئناً از سمت ضعیف شما سوء استفاده خواهد کرد. این سخت‌ترین بخش هندبال است که آن را متمایز می‌کند.

9: این یک ورزش نسبتاً بدون آسیب است. بیشتر آسیب‌هایی که رخ می‌دهند، کشیدگی عضلانی در شانه، آرنج و پشت هستند، اما اگر از یک برنامه آماده‌سازی، تقویت و کشش اولیه پیروی کنید، این آسیب‌ها قابل اجتناب هستند.

اگر شما هم علاقمند به این ورزش هستید فقط کافی است با ثبت نام در کلاس های آموزشی و تهیه ست ورزشی و لباس ورزشی از این بازی زیبا لذت ببرید.

منبع: https://fitbodysport.ir/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۲۲
amir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی